sermon_title.jpg


총 게시물 142건, 최근 0 건

하나님이 부르시면 가야 한다

글쓴이 : 최고관리자 날짜 : 2018-04-10 (화) 00:37 조회 : 187
설교일 : 2018년 4월 8일
설교자 : 담임목사 서삼정
본문말씀 : 누가복음 12:16-21


하나님이 부르시면 가야 한다.   (누가복음 12:16-21)

하나님이 부르시면 가야 한다.
최근에 사랑하는 분들이 하나님의 부르심을 받고 하나님께로 가는 것을 보면서 
어떻게 인생을 살다가 하나님께 가야 하는가를 많이 생각하게 되었다.
이 세상이나 세상에 있는 것들을 사랑하지 말라는 성경말씀이 너무도 가슴에 와 닿았다.
이 세상도 그 정욕도 지나가되 오직 하나님의 뜻을 행하는 자는 영원히 거하느니라 는 말씀에 사로잡히게 되었다.

우리는 하나님이 부르시면 가야 한다.
하나님이 부르시면 이 세상의 모든 것을 버려두고 가야 한다.
우리가 일생 땀 흘려 모은 재물도 두고 가야 한다.
애 쓰고 힘써서 이룩한 그 어떤 공헌이나 업적도 두고 가야 한다.
사랑하고 소중히 여기는 것도 두고, 사랑하는 사람들도 두고 가야 한다.
이것을 알지 못하고 살아가는 것은 어리석은 자요 불쌍한 자다.

오늘 본문에는 이것을 알지 못하고 살았던 한 어리석고 불쌍한 사람의 이야기가 나온다.
그는 자기 인생이 자기의 것인줄 착각했고
그는 자기가 가진 것이 자기의 것인줄 착각하고 살았다.
자기의 인생이 자기 것인 양 오해하고 살았다.
생명도 자기의 것이고 물질도 자기의 것인 줄 착각하고 살았다. 
그가 얼마나 자신이 인생의 주인인양 생각하고 살았는지 이 짧은 몇 구절 속에 
“내가” 라는 말을 무려 6번이나 하고 있다.

무엇보다 그는 하나님이 부르시면 가야한다는 것을 생각지 못하고 살았다.
그는 이 세상이 영원한 줄 알고 살았다.
그는 이 세상에서 부요한 자가 되는 것이 인생의 목적이었다.
또한 이 세상에서 즐기며 누리는 것이 인생의 목적이었다.
농사가 잘 되어 추수한 곡식이 많아 창고를 더 크게 짓고 곡식을 쌓아 둔 다음에
이제 먹고 즐기자. 했다.

나는 이 말씀을 깊이 묵상하면서 오늘의 사람들이 대개 이와 같다고 생각했다.
사실 믿는 우리들도 이 사람처럼 어리석은 목표를 가지고 사는 것이 아닌가 생각했다.
농사가 잘 되어 곡식을 많이 쌓듯이 열심히 일하고 노력해서 부자도 되고 삶의 안정된 기반도 쌓고
가능하면 창고를 확장하듯이 재정이나 모든 영역을 확장해 가는 것이 목적이고,
그런 것이 다소 이루어진 다음에는 먹고 즐기자 고 한 부자처럼 이제는 인생을 좀 여유있게 즐기며 살자 하는 것이 우리들이 아닌가 생각 된다.
특별히 이민 온 우리들은 더욱 그런 것 같다.
내 세대에 이루어지지 않으면 자녀들이라도 우리가 꿈 꾸는 성공을 해 주기를 바라고
그리고 인생을 좀 즐기며 살수 있는 것이 목표가 되고 있다.

물론 열심히 일해야 하고 돈도 벌어야 하고 성공하려고 노력하는 것이 잘못이 아니다. 
또 형편이 되는 대로 삶을 즐기며 사는 것이 잘못이 아니다.
문제는 그것 자체가 목적이 되는 것이 잘못이요
언제나 하나님이 부르시면 다 놓고 가야 한다는 것을 알지 못하는 것이 어리석은 것이다.

이 세상은 결코 영원한 곳이 아니다.
하나님이 우리를 이 세상에 보내신 것은 우리를 구원하시기 위해서다.
우리가 이 세상에 와야 영혼이 있고, 이 세상에 와야 예수를 믿어 구원받고 하나님의 자녀가 되어
영원한 천국에 가서 하나님과 함께 살수 있기 때문에 우리를 이 세상에 보내신 것이다.

또한 이 세상에 사는 동안 하나님을 위하여 살고 하나님께 대하여 부요한 자로 살다가 
하나님께 가서 영원한 상급을 받을수 있도록 기회를 주시기 위해 이 세상에 보내신 것이다.

그러므로 우리는 이 세상을 나그네처럼 외국인처럼 살면서 본향을 바라보고 살아야 한다.
또한 하나님을 위하여 살고 하나님께 대하여 부요한 자가 되어 영원한 상급을 준비하며 살아야 한다.
그러다가 언제고 하나님이 부르시면 기쁘게 갈수 있어야 한다.
오늘의 말씀을 통하여 하나님께서 우리에게 주시고저 하는 교훈을 잘 받기를 바란다. 

1. 하나님이 부르시면 가야 한다.
20절 “ 하나님은 이르시되 어리석은 자여 오늘 밤에 네 영혼을 도로 찾으리니 그러면 네 준비한 것이 누구의 것이 되겠느냐 하셨으니”

 * 네 영혼을 도로 찾으리니 
이 말씀을 통해서 하나님이 우리에게 영혼을 주시기도 하시고 도로 찾아가기도 하신다는 것을 알수 잇다.
하나님이 우리에게 영혼을 주신 동안 우리는 살고 
하나님이 영혼을 도로 가져가시면 그 순간 우리는 죽는다.
마치 제가 이 손수건을 여기 놓아두면 여기 있게 된다.
그러나 내가 이 손수건을 도로 가져가면 그것으로 끝나는 것과 같다.

하나님이 우리에게 영혼을 주셔서 지금 우리는  살고 있다.
우리의 생명은 하나님이 주신 것이지 내 것이 아니다.
하나님이 생명을 주셔서 살고 있고, 하나님이 생명을 거두시면 죽는 것이 인생이다.
그러므로 우리는 언제인가 하나님이 부르시면 가야 한다는 것을 생각하며 살아야 한다.

“ 오늘 밤에 네 영혼을 도로 찾으리니”
하나님이 우리 영혼을 도로 찾으실 날이나 시간은 아무도 알 수 없다.
오늘 밤이 될 수도 있고 내일이 될 수도 있다.
이는 전적으로 하나님의 작정 가운데 있는 것이다.

 * 하나님이 부르시면 모든 것을 버려두고 가야 한다.
“그러면 네 준비한 것이 누구의 것이 되겠느냐?”
그 부자가 땀 흘려 농사지은 것도, 그것을 위해 창고를 확장하고 쌓아 둔 것도 
다 버려두고 가야 한다.
하나님이 부르시면 우리도 모든 것을 두고 떠나야 한다.
우리가 일생동안 땀 흘려 벌어놓은 돈도 버려두고 가야 한다.
우리가 일생동안 땀 흘려 성공한 모든 것도 버려두고 가야 한다.
우리가 사랑했던 모든 것들도 버려두고 가야 한다.
좋아하는 모든 것들도 버려두고 가야 한다.
하나님이 부르시면 빈 손으로 가야 한다.
이 사실을 알고 사는 것이 지혜롭게 사는 것이다.
이 사실을 알고 사는 것이 신앙으로 사는 것이다.
이 사실을 알고 하나님을 만날 준비를 하며 살아야 한다.

2. 하나님께 대하여 부요한 자로 살아야 한다.
21절 “자기를 위하여 재물을 쌓아두고 하나님께 대하여 부요하지 못한 자가 이와 같으니라.”

* 하나님께 대하여 부요한 자는 믿음이 부요한 자다.
믿음이 부요하다는 것은 하나님을 의지하고 사는 것이다.
어리석은 부자와 같이 자신을 신뢰하지 말고 하나님을 신뢰하라.
모든 것이 하나님께서 주신 것이고 유지되는 것도 하나님께서 해 주셔야 하는 것을 믿고 
하나님을 전적으로 신뢰하라.

생명의 주인도 하나님이시다.
그러므로 자신을 의지하지 말고 우리 인생을 만드시고 이 땅에 보내시고 살게 해 주시는 하나님을 
의지하라.
신뢰하는 실제적인 방법으로 매일 생명 있음을 감사하라.
오늘도 하나님이 주신 이 생명을 귀중히 여기고 감사하며 하루를 시작하라.
그저 눈을 뜨면서부터 몸 콘디션이 안 좋다던가 하는 말을 하지 말고 생명 주신 것 감사하라.
당신이 생명을 주신 하나님을 믿고 의지하면 할수록 하나님은 당신의 생명을 더 부요 하게 해 주시고 풍성하게 해 주실 것이다.
하나님은 생명의 근원이시기 때문에 그 분과 연합하면 할수록 더 풍성한 생명을 주신다. 
육의 생명도 강건하게 누리게 해 주시고 영혼의 생명도  더 풍성히 누리게 해 주신다.

물질의 주인도 하나님이시라는 것을 철저히 신뢰하라.
물질을 주신 이도 하나님이시고 그 물질을 누리게 하시는 이도 하나님이시다.
당신은 물질을 의지하지 말고 그 물질을 주시고 누리게 하시는 하나님을 의지해야 한다.
내게 주신 물질이 비록 적은 것이라도 하나님이 주신 것이기 때문에 감사하라.
수입과 소유를 다른 사람과 비교하지 말고 내게 주신 것을 감사하라.
물질의 주인이 하나님인 것을 아는 사람은  단 일불도 하나님이 주신 것이기 때문에 귀중하게 여기고 감사한다. 
그런가 하면 필요할때는 천불도 만불도 대수롭지 않게 포기할수 있다.
물질 자체에 연연하는 것이 아니라 물질을 주시는 하나님을 바라보기 때문이다.
내가 가진 물질을 의지하지 말고 물질의 공급자이신 하나님을 더욱 의지하라.
이것이 하나님께 대하여 부요 하게 사는 삶이다.

 * 하나님께 부요한 자는 하나님을 위하여 사는 자다.
어리석은 부자는 자기를 위하여 재물을 쌓아 둔자라고 하셨다.
“자기를 위하여 재물을 쌓아두고 하나님께 대하여 부요하지 못한 자 ” 라고 하신 것은
곧 재물을 자기만을 위해 쌓아두는 것과 하나님께 대하여 ㅂ요한 것을 대조적으로 말씀하셨다.
자기만을 위하여 재물을 쌓는 것은 하나님께 대하여 부요하지 못한다.
다른 말로 하면 하늘에 보물을 쌓은 자가 하나님께 대하여 부요한 자다.

어리석은 부자와 같이 어떤 사람들은 이제 한 재산 모아 놓고 
“자 이제 일 좀 그만하고 좀 쉬고 인생을 즐기자 ” 라고 한다.
그것 자체가 나쁘다는 것은 아니다. 중요한 것은 당신이 하나님께 부요한가? 하는 것이다.
어리석은 부자에게 하나님이 말씀하시기를 “어리석은 자여 오늘 밤에 네 영혼을 도로 찾으리니 그러면 네 예비한 것이 뉘 것이 되겠느냐 하셨다.

자기를 위하여 재물을 쌓아 둔자들에게 하나님은 오늘도 물으신다.
얘, 오늘 밤이라도 내가 네 생명을 거두어 가면 네가 목숨 걸고 벌은 돈이 누구의 것이 되겠느냐?
참으로 심각하게 받아야 할 질문이다.

우리가 힘써 모은 돈이 정말 내 것이 되려면 하나님을 위해서 써야 한다.
하나님이 부르실 때는 빈 손으로 간다.
그러나 우리가 미리 하늘 나라에 보낼수는 있다. 
그것은 이 땅에 있을 동안 하나님을 위하여 바치고 사용하는 것이다. 

마태복음 6:19-21 너희를 위하여 보물을 땅에 쌓아 두지 말라 거기는 좀과 동록이 해하며 도적이 구멍을 뚫고 도적질하느니라 오직 너희를 위하여 보물을 하늘에 쌓아 두라 거기는 좀이나 동록이 해하지 못하며 도적이 구멍을 뚫지도 못하고 도적질도 못하느니라  네 물질 있는 곳에 네 마음도 있느니라 하셨다.

여러분, 자꾸 하늘 나라로 미리 미리 많이 보내십시오
거기는 좀도 동록도 건드리지 못하고 도적도 건드리지 못한다. 절대 안전한 곳이다.
그 뿐이 아니라 하나님은 이 땅에서도 갚아 주시되 최소한 30 배, 60배. 백배, 천배, 만배로 갚아 주신다.

그것뿐만이 아니다.  네 보물 있는 곳에 네 마음도 있다고 하셨다.
이것이 진정 하나님이 원하시는 것이다. 하나님은 우리 물질뿐 아니라 우리의 마음도 원하신다.
여러분이 주님을 진정 사랑하기 원하는가?
주님을 위해 물질을 드려 보라.
우리가 먼저 사랑해서 물질을 드리기도 하지만  물질을 드리면서 우리의 사랑이 더해지는 것은 사랑의 법칙이다.
당신의 물질 생활을 통해서 당신에게 하나님을 사랑하는 법을 배우게 하신다.

하나님께 어떻게 바치는가? 십일조와 첫 열매는 하나님의 것이다.
십일조 바치는 자들에게, 그리고 첫 것을 드리는 자에게 하나님은 축복을 보장해 주셨다.
하나님 말씀이 신실한 것을 증명하시기 위해 시험도 해 보라고 하셨다. 
말라기 3:10 만군의 여호와가 이르노라 너희의 온전한 십일조를 창고에 들여 나의 집에 양식이 있게 하고 그것으로 나를 시험하여 내가 하늘 문을 열고 너희에게 복을 쌓을 곳이 없도록 붓지 아니하나 보라
온전한 십일조, 구별해서 드리는 십일조, 첫것, 최상의 것을 드리는 십일조 생활에 하나님이 축복하신다.
반면에 십일조를 드리지 않는 것은 하나님의 것을 도적질한다고 책망하셨다. 십일조는 하나님의 것이기 때문이다.
하나님의 말씀은 신실하다.
또한 가난한 자를 위하여 구제하는 것이 하늘 나라에 쌓아두는 것이 된다. 
그래서 구제에도 언제나 축복이 약속되어 있다.

물질만이 아니다.
우리의 시간과 재능과 정성과 사랑을 하나님께 드려야 한다.
이것이 하나님께 대하여 부요한 자로 사는 것이다.
인생이 자신만을 위해서 살려고 하면 할수록 인생은 추하여지고 불행해진다.
그리고 가진 것 마져도 빼앗기게 된다.
하나님을 위해서 산 자에게는 하나님의 상급이 있다.
인생의 마지막에 남는 것은 오직 믿음과 하나님을 위해서 산 것 뿐이다.

3. 하나님 만날 준비를 하라.
요한일서 2장 17절 “ 이 세상도 그 정욕도 지나가되 오직 하나님의 뜻을 행하는 자는 영원히 거하느리라.”

이 세상도 그 정욕도 다 지나간다.
이 세상은 원형이 아니라 직선이다. 이 세상은 끝을 향하여 나아가고 있다.
이 세상의 모든 것들이 다 지나가고 있다.
특별히 우리 각자에게 주어진 삶은 너무도 빨리 지나간다.

그 정욕도 지나간다.
이는 우리의 욕망과 욕망에서 출발하여 이루어 놓은 모든 것을들 뜻한다.
당신 인생도 당신의 성공도 당신이 가진 모든 것도 다 지나간다.

오직 아버지의 뜻을 행하는 자는 영원히 서고 아버지의 뜻대로 산 것만이 영원히 서게 된다.
예수 잘 믿고, 하나님 위해 산 것만이 영원히 서게 될 것이다.
모든 것이 불타 버릴 때에도 주님을 위해 살았던 것은 영원히 남게 될 것이다.
여러분, 하나님 만날 준비가 되었습니까?
예수 진정으로 믿습니까?  예수님 위해 살고 있습니까?
하나님 부르시면 가야 합니다.


When God calls we must go (Luke 12:16-21) 

When God calls we must go. 
Recently, some of my best friends went to heaven, I came to meditate how to live my life, preparing for heaven.  And I came up to 1john 2:15 that touched my heart.  It says, “Do not love the world or anything in the world.”  The following verse 2:17, “The world and its desires pass away, but whoever does the will of God lives forever”, also deeply touched my heart.   

We must go when God calls. 
We must leave behind all the things of this world when God calls. 
All the material blessings we gathered with hardworking of our life, we must leave. 
All the names and achievements we had will be left behind. 
All the people we love, all the things we cherish, we must leave behind. 
When we live our life without this consciousness, we are found foolish and unfortunate. 

Today’s passage presents us someone who lived his life as if it doesn’t end. 
He misunderstands that his life is his own. 
He misunderstands that his material possession is his own. 
He thinks that his life, his possessions is his. 
Today’s short passage contains six times of “I”, which shows his obsessiveness on the false idea that he is the lord of his life. 

Moreover, he does not recognize the fact that he must leave when God calls. 
He thinks that this world is eternal. 
He put his life goal on being rich in this world. 
And enjoying his life in this world is his best and utmost goal. 
He says to himself, “I will tear down my barns and build bigger ones, and there I will store my surplus grain.  I’ll say to myself, ‘You have plenty of grain laid up for many years. Take life easy; eat, drink and be merry.’”   

When I ponder upon this passage, I realize that most people in this generation lives with this rich man’s mentality.  
We are following this man’s foolish goals as our own. 
As this rich man yields an abundant harvest of life, we set up goals, work hard, become rich, establish the foundation of our life, and try to build storehouse and expand larger and larger. 
And when thing goes well, then you enjoy your life just as this passage’s rich man does. 
Especially immigrants do live a life in that manner. 
We pursue and dream success, if not in my lifetime, that in my kids’ life.  
Then we want to enjoy it.  That’s it. 

Of course, it is not bad or evil to pursue success and material abundance, working hard. 
It is not bad to enjoy your life either when your life goes well.  
However, when we live our life only for those earthly goals as if they are our life purpose, then we will be misled.  
When we live our life forgetting the truth that we must leave when God calls, we become foolish. 

This world is not eternal place to live. 
When we are sent and born into this world God sent us with the purpose of salvation. 
This world is like a prep-school where we are born with spirit, being saved by the gospel of Jesus Christ, becoming God’s children, and being granted to enter into heaven where we can live eternally with God.  

Additionally, in this world we can live for God, being spiritually rich in God’s sight, so that we can have opportunities for heavenly rewards and prizes when we get to our eternal home.  

Therefore, we should live our life as if we are aliens and foreigners in this world, seeking for our one true home.  
And we should live for God and try hard to be rich spiritually in God’s sight, in expectation for our eternal prizes. 
Then we can leave this world happily whenever God calls. 
By hearing today’s message, I hope you all to be well instructed and challenged by God’s call. 

1. When God calls, we must go. 
v.20 “But God said to him, ‘You fool! This very night your life will be demanded from you. Then who will get what you have prepared for yourself?’

* Focus on the phrase, “Your life will be demanded from you!” 
In this phrase, we can be informed of the truth that God gives us life and takes it back. 
When God grants us soul and spirit, then we can live. 
But when God takes our souls back, then we die. 
If I put my handkerchief here, then it stays here, however when I take it back, it is not here anymore.  It is that simple. 

Our life exists only when God grants us souls and spirits. 
Our lives belong to God, they are not ours at all. 
God gave us life to live, and when it is taken we die, that’s life, nothing more. 
Therefore, we should be mindful of the truth that there is a day when we are taken into our home. 

Focus on this part, “This very night your life will be demanded from you.”
We don’t know when God will call us.  We are not aware of the day and time we will be summoned. 
It could be today’s night, or it could be tomorrow. 
Only God’s will and plan determine the time. 

* When God calls, we should leave all behind. 
Today’s passages reads, “Then who will get what you have prepared for yourself?” 
The rich man shed sweats and put his hard works, and expanded his storehouse, but when time comes, he should leave all behind. 
When God calls, we should leave all behind. 
We should leave all the fruits of success behind, 
We should leave all the things we love behind. 
We should leave all the things we liked. 
We go to God with our empty hands. 
When you live your life with that consciousness, you can live your life wisely. 
When you live your life with that mindfulness you can live your life faithfully. 
We should live life our in this consciousness of our ends, so that we can prepare for reunion with our God. 

2. We should live our life rich toward God. 
21 “This is how it will be with whoever stores up things for themselves but is not rich toward God.”

* The one who is rich toward God is the ones who are rich in faith. 
Being rich in faith means that you live your life relying on God’s resource. 
Don’t be a fool just as this rich man who relied on his wealth instead of God. 
Everything is from God, and sustained by God, and proved by God.  
We must trust God. 

The master of our life is also God. 
Therefore, we must not rely on ourselves but on God himself who created our lives and sent us onto the earth and made us live. 
Giving thanks to God for your life and existence itself is a practical way to keep the faith. 
Whenever you open up you eyes in the morning, don’t complain saying, “My body condition is bad”, but give thanks to God for the simple truth that you live and exist. 
When you trust God who gave you the life itself, then God will bless you with the life more abundant and rich. 
For God is the source of our lives, when we are united to him, we will enjoy more life. 
Our bodily life will be more healthy, and our spiritual life will become more abundant. 

We must trust God who are the source of our material blessings. 
God is the one who gave us material blessings, and only God can allow us to truly enjoy that wealth. 
You must not rely on the wealth, but on the God, the giver of the wealth. 
Even when your material possession seems small, you can give thanks based on the truth that God is the giver. 
Don’t compare the size of your wealth with other people, but appreciate the wealth God granted for you. 
When you know that God is the true giver of your possession, then you can give thanks to God about only one dollar. 

And you can give away $10,000, easily when God tells you that He needs it. 
It is possible when you focus on God, the giver, not on the material blessing itself. 
Don’t rely on the materials but God, the provider. 
It is how we can live our life rich toward God. 

* Being rich toward God is living for God. 
The foolish rich man stored up all his possessions just for himself. 
God calls him, “not rich toward God” because he stored up all his wealth just for himself, not using it for God. 
In other words, you can be rich toward God when you store up your wealth in barns in heaven. 

When we live our life foolishly, we would say like this man, “Take life easy; eat, drink and be merry.”  
I don’t want to condemn or judge the enjoyment itself.  What matters is whether you are rich toward God or not. 
To this rich man, God says, ‘You fool! This very night your life will be demanded from you. Then who will get what you have prepared for yourself?’

For those who store up wealth for themselves, God also asks. 
“My child, when we take your life away tonight, then you will get what you have prepared for yourself?”  We should ask this question to ourselves very seriously. 

Our material possessions can be blessing truly only when we use them for God.  
We go to God with empty hands when God calls. 
However, we can send and deposit our wealth in heavenly bank in advance. 
It is possible when you use your material blessings for God. 

Matthew 6:19-21 
19 “Do not store up for yourselves treasures on earth, where moths and vermin destroy, and where thieves break in and steal. 20 But store up for yourselves treasures in heaven, where moths and vermin do not destroy, and where thieves do not break in and steal. 21 For where your treasure is, there your heart will be also.

Let us deposit our material blessings in heaven in advance as much as we can. 
That is the place where moths and vermin do not destroy, ultimately safe.  Moreover, God can repay to you 30, 60, 100, 1000, 10000 times to what you give to God. 

God says, “Where your treasure is, there your heart will be also.”
This is what God really wants.  God wants our heart, not only our materials. 
Do you want to love the Lord genuinely? 
Then try to give away what you have to God.  Give what you are given back to the giver. 
When we love God we can give, however while we are giving to God, our love grows.  That’s the law of love. 
God teaches you how to love God in your life style of giving to God. 

Then how can we give ours to God?  The tithe and first fruit belong to God. 
When you do tithe and giving away what your earn for the first time, God guarantee his blessing. 
God says, we can test him whether this promise is true or not. 

Malachi 3:10 Bring the whole tithe into the storehouse, that there may be food in my house. Test me in this,” says the Lord Almighty, “and see if I will not throw open the floodgates of heaven and pour out so much blessing that there will not be room enough to store it.

The whole tithe! The first fruits of your life!  They are the perfect gifts to God, that God will be pleases with.  
Meanwhile, God rebukes those who do not tithe, saying, “You are robbing me” (Malachi 3:8) 
Tithing is what God commanded us to do. 
God’s word is faithful. 
And providing for the poor is also storing up in heaven. 
God blessing follows when you help the poor. 

Not only materials but also your time, talent, devotion and love must be given to God. 
This is how you live your life rich toward God. 
When you live your life only for yourself, then your life will be ugly and unfortunate.  
And all you have will be taken. 
When you live for God, there is heavenly prize. 
What is left for you is what you have given to God and what you have lived for God. 

3. Let’s prepare to meet God. 
1 John 2:17 - The world and its desires pass away, but whoever does the will of God lives forever.

The world and desires pass away. 
The timeline of this world is not circular but linear that has the ending. 
Everything passes away. 
Especially the lives that are given to us quickly fade away. 

The desires pass away. 
It means that what we built up in our lives with our desires passes away. 
Your career, success, possessions pass away. 

Only those who do the will of God live forever and stand forever. 
Only the record that you lived for God and believed in God will remain. 
When everything burns up, what you lived for God will remain forever. 
Are you ready for seeing God? 
Do you really believe in Jesus?  Do you live for him? 
When you are called you must leave.